List Czytelnika:
„Od jakiegoś czasu jesteśmy pozbawiani dogodnych połączeń komunikacyjnych, a te które zostają wydłużają czas przejazdu. Dwa lata temu zabrano nam linię 20, na którą trzeba teraz przesiadać się na Bór Wypalankach i o ile autobusy się nie spóźnią tracimy dużo czasu na objazdówkę przez Wrzosowiak, jakby mało tam było innych linii z tramwajem włącznie.
Teraz jakiś (myśliciel) doszedł do wniosku, żeby nam jeszcze bardziej utrudnić życie i wymyślił wydłużenie trasy linii 15 przez dworzec Stradom. A od jakiegoś czasu linia ta i tak jedzie dłuższą trasą za zlikwidowaną linię 16.
Chyba nie na tym polega misja komunikacji miejskiej, żeby likwidować linie, a w ich miejsce wydłużać trasy innych, fundując mieszkańcom wycieczki objazdowe po Częstochowie?
Niestety na nasze interwencje, przeważnie telefoniczne, spotykamy się z totalną ignorancją i lekceważeniem ze strony Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu, dokąd odsyła nas MPK.
Odnosimy wrażenie, że w MZDiT urzędnicza biurokracja jest tak zadowolona ze swoich bzdurnych pomysłów, że nie potrzebuje wniosków pasażerów. A duża liczba pasażerów z naszych ulic to ludzie starsi i schorowani, dla których komunikacja miejska to jedyna forma dojazdu.
Sam zastanawiam się nad przesiadką do samochodu, skoro mam wracać z pracy 15-ką kilkanaście minut lub więcej później. Ostatnio też często opóźnioną.
Czy tak wygląda misja komunikacji miejskiej w dobie smogu, żeby zniechęcać ludzi do jazdy miejskimi przewoźnikami? O starszych osobach nie wspominając.
W niedziele i święta autobusy na naszej Korkowej jeżdżą, aż co godzinę, co czyni wyprawę do centrum i z powrotem wycieczką na pół dnia.
Pozdrawiamy i życzymy sobie kogoś myślącego logicznie w tym Zarządzie Dróg, otwartego na wnioski i sugestie mieszkańców.
Czytelnik.”
...I udało się. Uwagi mieszkańca przekazaliśmy do MZDiT i – co cieszy – otrzymaliśmy odpowiedź:
„Informuję, że uproszczenie przez MZDiT jako organizatora komunikacji miejskiej w Częstochowie przebiegu linii autobusowej nr 20 (które skróci czas przejazdu między ulicami Wypalanki a Estakadą) jest brane pod uwagę po wprowadzeniu do Eksploatacji w Częstochowie autobusów o obniżonej pojemności, które będą skierowane do obsługi takich ulic, jak np. Poselska i Wypalanki, a które na dzień dzisiejszy nie mogą być obsłużone w inny sposób, jak linią nr 20. Aktualnie trwają prace przygotowawcze dla pozyskania autobusów krótszych od wykorzystywanych dotychczas w Częstochowie. Skierowanie linii nr 15 przez Dworzec PKP Stradom jest rozwiązaniem, które było przewidziane do wdrożenia już wiele miesięcy temu, jako naturalna konsekwencja otwarcia węzła przesiadkowego przy tym dworcu. Obecny przebieg „piętnastki” zapewnia oczekiwane przez wielu mieszkańców Częstochowy oraz pasażerów z innych miast dojazdy na dworzec i z dworca, do gęsto zamieszkałych dzielnic i osiedli, jak choćby Bór, Śródmieście, Parkitka, Tysiąclecie, Kule i Północ.
Maciej Hasik, Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie.”