7dni

Szukaj

Szukaj na stronie Tygodnika 7dni

06 czerwca 2011

Test: Hyundai ix20 – ofensywy ciąg dalszy

7 dni
W klasie minivanów panuje coraz większy ścisk. Do rywalizacji o miano najlepszego koreański producent wystawia model ix20. Czy Hyundai ma szanse na fotel lidera? Odpowiedź w jedynym regionalnym teście ix20.

Stylistyka
Hyundai od momentu zaprezentowania serii i zdecydowanie może się podobać. ix20 podobnie jak pozostałe modele w ofercie nie jest pojazdem wyjątkowo oryginalnym czy ekscytującym. Oczywiście spora grupa kupujących właśnie te cechy ceni najwyżej. W nowym dziecku Hyundaia nie zwrócimy uwagi na ulicy, ale mieszkańcy Częstochowy zapytani o zdanie określili ix20 ładnym oraz eleganckim. To właśnie w stronę klasycznych, „niemieckich” linii poszła stylistyka nowych pojazdów koreańskiego producenta, co spoglądając na wyniki sprzedaży spodobało się klientom w Europie. Jeśli nie lubimy ściągać spojrzeń i cenimy stonowany design salon Hyundaia jest miejscem, które należy odwiedzić.
Wnętrze
To co zastajemy w środku ix20 odpowiada wyglądowi zewnętrznemu. Brakuje ekstrawaganckich fajerwerków, ale jest przejrzyście i elegancko. Najważniejsze, że nauka obsługi wszystkich urządzeń trwa maksymalnie pięć minut, przyciski są pod ręką, a już po pokonaniu kilku kilometrów pokrętła będziemy obsługiwać bez odrywania oczu od drogi. Dodatkowo Hyundai wyraźnie stawia na jakość. Plastiki są przyjemne w dotyku i dobrze spasowane. Ponadto podobnie jak w testowanym kilka tygodni temu i30 całość wydaje się bardzo wytrzymała, niemal pancerna. Duży plus, szczególnie w upalne dni, ix20 zdobywa za wyjątkowo wydajną klimatyzację.
Miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu nie brakuje nawet dla bardzo wysokich pasażerów. Kanapa jest dzielona w stosunku 60/40, a każdą z części można przesuwać niezależnie zwiększając lub zmniejszając przestrzeń bagażową.
Silnik/Spalanie
W testowanym egzemplarzu zamontowano benzynową jednostkę 1.4 o mocy 90 KM. Silnik zdecydowanie nie jest przeznaczony dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Przy wyprzedzaniu brakuje mocy napędowej, ale w normalnej codziennej jeździe okazuje się zupełnie wystarczająca. Jak na jednostkę wolnossącą przyzwoicie rozpędza samochód nawet w niższym zakresie obrotów i nie wymaga kręcenia do skali obrotomierza. Na pochwałę zasługuje kultura pracy silnika. Choć pasek zastąpiono łańcuchem rozrządu jednostki we wnętrzu zupełnie nie słychać i łatwo pomyśleć, że w ogóle nie pracuje.
Spalanie utrzymano na przyzwoitym poziomie. Podczas testu wyniosło 7,5 litra w cyklu miejskim, więc niewiele więcej od deklarowanego przez producenta.
Do przeniesienia napędu posłużyła pięciobiegowa skrzynia manualna. Przekładnia pracuje bardzo precyzyjnie, biegi wchodzą pewnie, a do ich zmiany nie potrzeba używać siły. Dodatkowo z mocniejszą jednostką benzynową dostępna jest skrzynia automatyczna.
Zawieszenie/Układ kierowniczy
Hyundai podobnie jak w testowanym modelu i30 postawił na zdrowy kompromis między prowadzeniem, a komfortem. Nadwozie nie przechyla się na boki, zachowanie na drodze jest bardzo przewidywalne. Niestety dotyczy to jedynie równych nawierzchni, gdy pojawiają się nierówności, o które w Częstochowie nietrudno, auto wymaga pilnowania i korygowania toru jazdy.
Układ kierowniczy daje dobre wyczucie zachowania pojazdu, a siła wspomagania została dobrana z głową. Na parkingu nie zmęczymy się kręcąc kierownicą, a podczas szybszej jazdy cały czas mamy poczucie kontroli i panowania nad samochodem.
Podsumowanie/Cena
Nowego ix20 można nabyć już za 43 400 złotych, a testowany egzemplarz w wersji Classic Plus został wyceniony przez salon na niecałe 50 tysięcy. Za tą kwotę otrzymujemy między innymi klimatyzację, cztery poduszki powietrzne oraz radio CD/Mp3.
Opisując jakiegokolwiek Hyundaia nie sposób nie wspomnieć o systemie gwarancyjnym. U koreańskiego producenta otrzymujemy bezkonkurencyjne na dziś dzień pięć lat bez limitu kilometrów. Warto wspomnieć o planowanym na najbliższe miesiące wprowadzeniu do sprzedaży samochodów z fabryczną instalacją gazową, które będą objęte taką samą gwarancją.
Ostatnie modele Hyundaia pokazują ambicje producenta. Samochody z Korei są coraz lepsze, a wskaźniki sprzedaży ciągle rosną. Hyundai już nie chce być w czołówce, to dla firmy za mało, plan jest prosty zdobyć rynek i fotel lidera w Europie. Zadanie wydaje się wykonalne, wystarczy spojrzeć na ix20. Być może w żadnej z dziedzin nie jest wybitny, ale zarówno silnik, wykonanie czy prowadzenie stoją na bardzo wysokim poziomie. Jeśli dodać do tego bardzo ciekawą ofertę leasingu, świetną gwarancję i chyba najważniejsze – niską cenę, otrzymujemy ofertę, która może spędzić sen z powiek całej konkurencji.

Za użyczenie samochodu do testu redakcja dziękuje firmie:
Hyundai Szymański
42-200 Częstochowa
ul. Warszawska 311
tel. 34 360 11 33  
www.hyundai-szymanski.pl


dk

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Skomentuj

Treść:
E-mail:

Dobre bo Nasze

Dobre Bo Nasze

Reklama

Reklama