7dni

Szukaj

Szukaj na stronie Tygodnika 7dni

05 sierpnia 2016

EKOLOGIA: Firmy z naszego regionu stawiają na recykling

7 dni
Czy dla przedsiębiorców z południa Polski ważny jest los odpadów? Okazuje się, że tak. Trendy o jakich można mówić na podstawie badania przeprowadzonego przez PBS pokazują, że przedsiębiorcy przywiązują coraz większą wagę do gospodarowania odpadami w sposób odpowiedzialny. Wpływają na to rosnąca świadomość ekologiczna oraz nowe regulacje prawne.

Firmy z południa Polski zostały zapytane, czym jest odpowiedzialne gospodarowanie odpadami. Dokładnie połowa wskazała na ograniczenie ilości powstających w produkcji odpadów, a 1/3 na właściwe sortowanie. Ponad 60 proc. firm zadeklarowało, że na liście swoich priorytetów ma podniesienie efektywności gospodarowania odpadami.

Recykling odgrywa bardzo ważną rolę w postępowaniu z odpadami, ponieważ pozwala ponownie wykorzystać zawarte w nich materiały. Dla przykładu papier można poddawać recyklingowi nawet 6-7 razy, tworzywa sztuczne 10 razy, a szkło nieograniczoną liczbę razy. Do zwiększenia poziomu recyklingu, poprzez dostosowanie wykorzystywanych w produkcji materiałów lub świadczonych usług, skłonna jest zdecydowana większość przedsiębiorstw, bo aż 80 proc. Co więcej, blisko połowa jest gotowa rozważyć poniesienie dodatkowych kosztów wyłącznie w celu jego maksymalizacji. 

Gospodarowanie odpadami w sposób odpowiedzialny przyczynia się do ograniczenia wykorzystania surowców naturalnych i emisji dwutlenku węgla. Rosnące wymagania wpływają na przedsiębiorstwa i choć 70 proc. firm z południa Polski (najwięcej ze wszystkich regionów Polski) nie obawia się zaostrzenia przepisów dot. gospodarowania odpadami, to jako największe wyzwanie na najbliższe lata firmy dostrzegają sprostanie nowym regulacjom prawnym (45 proc. odpowiedzi). 

Przedstawione wyżej trendy opierają się na badaniu zrealizowanym przez PBS w styczniu 2016 r. Wzięło z nim udział 113 firm z południa Polski: województw małopolskiego, śląskiego, podkarpackiego, łódzkiego i świętokrzyskiego.


red.

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Skomentuj

Treść:
E-mail:

Dobre bo Nasze

Dobre Bo Nasze

Reklama

Reklama